Wednesday 5 September 2012

Tumpah lagi~

T___T

*kesat, kesat.*
ok dah.
ehem ehem...

---------------------------------------------
~BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~

ALHAMDULILLAH, DI ATAS SEGALA KURNIAAN NIKMAT DAN REZEKI.
ALHAMDULILLAH ATAS SETIAP HELAAN NAFAS DAN DETAKAN JANTUNG YANG MASIH DIBERI PINJAM.
ALHAMDULILLAH.ALHAMDULILLAH.ALHAMDULILLAH.

BERSYUKURLAH!
BE GRATEFUL.
BECAUSE ALLAH LOVES YOU.
BECAUSE YOU WORTH IT.
SAY.....
ALHAMDULILLAH.
*senyum lebar*^______^

Hi, Helloo~, 안녕하세요~~ :)

Sooo, *wink2*.heheee

T__T


*lap air mata*
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3:139

Mafhumnya ;
Dan janganlah kamu merasa lemah dan jangan pula bersedih hati, sesungguhnya kamu adalah yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang yang beriman.


Jajangmyeon : InsyaAllah.Jangan sedih-sedih.Allah uji awak sebab awak mampu.Dan mak ayah awak juga mampu terima.Allah TAKKAN tinggalkan hambaNya tanpa ujian dan kasih sayang. *senyum balik lepas kesat hidung*(Allahu~).

Unnie~ : Takpe.InsyaAllah,ok. ^__^ Kejap je setahun tu.Bukak tutup mata, cak!! setahun dah.InsyaAllah.Belajaq bagi ghajin sikit tahun ni. *hati tenang*.(Allahu~).

Sabrina : InsyaAllah.Mak cik dengan Pak cik faham.Jangan nangis. *hilang gundah*.(Allahu~).

Kak Idah : Nisa', Allah bagi najah ke, gagal ke, semuuuaaa tu ujian.Yang najah juga ujian, yang gagal juga ujian.Yang najah Alhamdulillah.Mungkin ujiannya dalam bentuk yang lain.Fikir pulak nak balik sok, berdepan dengan masyarakat, itu juga ujian.Yang gagal, ujian kegagalan.Tapi, JANGAN PERNAH PUTUS ASA DENGAN RAHMAT ALLAH.Jangan putus asa untuk teruskan belajar.Dia tangguhkan mungkin sebab kita belum cukup tamam (sempurna faham) lagi dengan subjek tu.ALLAH TAK ZALIM, Nisa'.Dia uji sebab Dia sayang.Allah tu MAHA ADIL.Dan sebab itu memang sifat Dia.Empunya Adil.InsyaAllah, usaha lagi,kher.Lagi satu, REDHA dengan apa yang Allah bagi.Besar nikmat Redha.Kita belajar lagi, sebab tu urusan kita.Yang lain serahkan pada Allah, sebab itu memang urusan Dia.Jaga diri dari yang tidak-tidak tu.Akhlak dan adab juga. ^___^ *tarik nafas dalam-dalam, -Alhamdulillah- lega lagi*.(Allahu~ pertemuan singkat yang penuh hikmah dan rahmat.Terima kasih Allah atas peringatan yang Engkau berikan melaluinya.)

*nod2*

Mak&Ayah : Jangan nangis.Mak dan Ayah tak marah.Tambah setahun lagi tu, belajar rajin-rajin.5 dari 16, sikit je.Buat betul-betul *tarik nafas dalammmmmm*. Nanti balik dengan Adik.*tarik sedu* Jangan nangis.Buat apa nangis. *amik tisu, kesat pipi*.Belajar rajin-rajin.Tahun depan boleh balik cepat. (Allahu~.terima kasih Mak.Terima kasih Ayah.) *pipi dah kering* ^____^

CINTA HATI SAYA :) -Ya Allah, jagakan mereka untukku, kurniakan mereka kesihatan yang baik-


Saya bertuah.Alhamdulillah.Semua dari kita juga BERTUAH.
Ujian kegagalan Allah beri, bersama rahmat yang tak putus-putus. Bersyukurlah Anis!.*nod2*
Sekali lagi dengan ini, I'm an official, final year student for this new 2012/2013 session.(emm,betul ke grammar).
Alhamdulillah.

Tulah, Mesir.Macam-macam boleh jadi.Yang belajar, kadang-kadang Allah uji dengan kegagalan.Bukan malas, tapi Allah suruh tambah usaha.*nod2*

2:286

Mafhumnya ; 
Allah TIDAK MEMBERATI seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.(hingga akhir ayat)

Oh ye. Kak Idah pesan, the most important thing we must guard is our HEART.Apa je boleh jadi kat bumi bertuah ini.Bumi para nabi dan para wali.Tak semua jadi atas keinginan sendiri.Yang berlaku itu pula atas kehendak Ilahi.SYUKUR~Nikmat syukur itu indah.Sabar kerana sabar itu cantik. ^__^. Sebab itu jaga hati paling penting.Niat tak boleh yang tidak-tidak.Niatkan benda-benda yang baik.Jangan buruk sangka denga apa yang berlaku.BERSANGKA BAIKLAH dengan Allah.Tak rugi tau,insya Allah. :)

Allah berfirman dalam sebuah hadis Qudsi yang mafhumnya :
Aku adalah sepertimana sangkaan hambaKu, dan Aku bersama dengannya ketika mana dia mengingatiKu.Jika dia mengingatiKu di dalam hatinya, Aku mengingatinya di dalam hatiKu.Dan jika dia ingat kepadaKu di khalayak ramai, nescaya Aku pun ingat kepadanya dalam khalayak ramai yang lebih baik.Dan jika dia mendekat kepadaKu sejengkal, Aku pun mendekatinya sehasta.Dan jika dia mendekatiKu sehasta, Aku mendekatinya sedepa.Dan jika dia datang kepadaKu berjalan, maka Aku datang kepadanya berlari. 
-Hadis Qudsi Riwayat Syaikhan, Tirmidzi dan Abu Hurairah-

Allahu~
Bersangka baiklah dengan Allah.Tuuu~ Allah dah beritahu, kalau ingat padaNya, Allah akan ingat pada kita, malah lebih lagi.Allahu~.

Jadi kerja saya, saya mesti rajin belajar.Bukan belajar yang hanya di kuliah.Tu, yang diluar kuliah juga tauu. (InsyaAllah).Mesti rajin!!!



Saya : Mak, Ayah.Doakan Anis kuat.Doakan Anis rajin.Terima kasih mak, ayah.
Saya lagi : Kawan-kawan, jom belajar rajin-rajin untuk ummah.InsyaAllah.^__^
Saya juga lagi : Terima kasih kawan-kawan atas setiap patah butir bicara penguat semangat.Sangat membantu. ^___^
Saya Hamba Allah : Terima kasih Allah.ALHAMDULILLAH.

Jaga akhlak.Belajar rajin-rajin.Tajdid niat.Studi bukan aib.Najah untuk ummah dan diri sendiri.Hubungan dengan makhluk mesti kena jaga *oh diri, ini penting*
Hubungan dengan Allah juga. 

Aaaa,
Last but not least...
Adik 2 : Kita tahu akk kuat.Akak mesti kuatkan diri dan semangat tau.Semua yang berlaku ada hikmah di sebaliknya.Bertenang ye.Senyum selebar yang mungkin macam ni ^____________________________^.
I'm always beside you. (Allahu~) Allahu yubarik fiki ya ukhti mahbubah. :) 
(dah boleh senyum lebar.Jangan risau..heee~)



Allahumma aamiin.

With this, I rest my case.Pray more, talk less.
---------------------------------------------------------------------------------------------
ALHAMDULILLAH.

13:11

Mafhum ayat ; 
Baginya (manusia) ada malaikat-malaikat yang selalu menjaganya bergiliran, dari depan dan belakangnya.Mereka menjaganya atas perintah Allah.SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK MENGUBAH KEADAAN SESUATU KAUM ITU SEBELUM MEREKA MENGUBAH KEADAAN DIRI MEREKA SENDIRI.Dan apabila Allah menghendaki keburukan atas sesuatu kaum, maka tidak ada yang dapat menolaknya dan tidak pelindung bagi mereka selain Dia.

Make a change!
YOSH!!!

-end-




2 comments:

  1. Orang yang hebat akan di uji dengan ujian yang hebat juga:)

    Be strong,Allah will guide us to the right path if we bersyukur:)

    Moga Allah redha usaha kita semua.amin:)

    @____@

    ReplyDelete
  2. terima kasih leha sayang :) moga Allah memberimu yang lebih baik :)

    ReplyDelete

Sharing is Caring~ :)