Sunday 15 January 2012

CONTENGAN JALANAN: MY VERSION pt2


NAWAL MEANS HADIAH, UJIAN ITU HADIAH:)




Memang akan ada satu waktu yang kita rasa macam hidup ni penuh sangat dengan ujian.Terkadang rasa sungguh2 tak mampu hadapi ujian yang Allah datangkan.Tapi,that's  really not right, to feel that life is a burden.The way is too long.Life is tiring and so...
Cause, how much burden we may lift we have ALLAH.Yup!!
DO NOT GIVE UP yaar..as He says;

29:2
29:3

Do the people think that they will be left to say, 
"We believe" and they will not be tried?
But We have certainly tried those before them, and Allah will surely make evident those who are truthful, and He will surely make evident the liars.
[Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan : “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi?]
Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.
29:2,3

Dan atas semua yang diuji, Allah balas dengan kebaikan.kerana Allah Maha Penyayang.:)
And He is The Most Merciful, the Entirely Merciful.

40:60

And your Lord says, "Call upon Me; I will respond to you." Indeed, those who disdain My worship will enter Hell [rendered] contemptible.

Kan..? dah cakap,Allah sangat Maha Penyayang.Ujian-ujian yang datang menguji itu bukan suatu beban.Tapi tanda Allah ingat pada kita.Cuma kebijaksanaan kita serta Iman kita yang memandu jasad untuk terus kuat menghadapinya.InsyaAllah,moga kita terus sama-sama kuat untuk menerima ujian-ujian yang Allah uji atas kita.Ingat!itu TANDA ALLAH SAYANG KITA dan ALLAH TAHU KITA MAMPU, in sya ALLAH..:) 
(greeeen ^^ .and i said green is LOVE)

Memang ada waktu,
kamu akan melihat seperti Allah tidak menghiraukanmu.
engkau kecewa.
Ingin meninggalkanNya.
Seakan-akan engkau merasa, engkau sahajalah yang diperlakukan sedemikian rupa.
Jangan! Aku juga demikian sebenarnya.
Tetapi aku kekal percaya.
Kerna kehidupan ini ada dua.
Kalau bukan di dunia kita memperolehi apa yang kita hajati,
di akhirat sana adalah pasti.
Tuhan tidak kurang apa-apa dengan engkau meninggalkanNya.
Tetapi engkau hilang segala-galanya apabila berjarakan denganNya.
Hamba. Menangislah. Berteriaklah.
Kemudian kembalilah.
Sujudlah.
Sabar,
dan percayalah.
[Hilal Asyraf]

Ok kawan-kawan, jom semangat dan cuba sambut ujian Allah dengan penuh sabar dan redha.Kerana ia akan manis juga akhirnya nanti,insyaAllah.


*it's a things to ponder as well as a reminder (^^)


P/s : sedang diuji dengan ujian Imtihan dunia.minta doa dari semua.:) aaaa, and not to forget, credit to the link down there, doodle dakwah's pic, and of course papan keyboard laptop bertuah..:))



Read more: http://tersenyum-melihat-langit.tumblr.com

2 comments:

  1. Kak nis.. terima kasih sebab akk update post cm gini . ianya betul2 membakar semangat dn menyedarkan along .. terima kasih kak .. sayannggg rinduuu kat kak nis ngn kak sue .. syg peluk cium utk akk berdua :)

    ReplyDelete
  2. Salam along sayang<3,rindu along n family..bile nak jumpa lagi ni.?doakan akk n kak su ye.akk final skrg.terima kasih juga sudi ziarah blog biasa2 ni..ingatkan akk juga,sbb kdg2 terlupa macam orang lain juga..saaaayang along:)

    ReplyDelete

Sharing is Caring~ :)